Medlemsservice for forældre
Medlemsservice er det medlemssystem vi bruger i Det Danske Spejderkorps, til at holde data over vores medlemmer og enheder i spejdergruppen.
Som forælder, kan det være svært at kende forskellen på spejdergruppens egen hjemmeside og Medlemsservice. Du kommer nemlig ofte over i medlemsservice via hjemmesiden uden at vide det. Her kan du blive klogere på, hvad gruppen bruger medlemsservice til, og hvad du som forældre skal bruge medlemsservice til.
Kontingent - betalingen for, at dit barn går til spejder
Når du skal betale 'kontingent', skal det gøres gennem Medlemsservice. For at betale kontingentet, skal du logge ind i Medlemsservice. Hvis det er første gang du logger ind, kan du se her, hvordan du gør. Når du er logget ind, kan du under 'Økonomi' registrere et betalingskort, og kontingentet vil fremover blive trukket automatisk. Du kan også vælge bare at betale denne omgang kontingent.
Dine og dit barns oplysninger
Det er gennem Medlemsservice, at dit barn bliver meldt ind som spejder, og også her der hentes information om dig og dit barn. Det er derfor vigtigt, at du holder de informationer, der indtastes (fx. adresse, telefon nr., pårørende) opdateret undervejs i dit barn spejdertid. Du kan se her, hvordan du ændrer oplysningerne.
Kontaktlister til ture
Når dit barn skal på tur, har du været igennem en digital tilmeldingsproces, hvor du har indtastet oplysninger, allergener osv. Denne tilmelding er foregået gennem Medlemsservice, der samler en lister over informationer på de spejdere, der skal med på turen. Denne liste trækker lederne ud, inden de tager afsted, så de ved hvem, de skal kontakte, hvis det bliver nødvendigt. Som forælder er det derfor vigtigt, at du er opmærksom på at indtaste alle oplysninger korrekt, når du tilmelder dit barn til en tur.
Hvis du har brug for hjælp til Medlemsservice, kan du finde hjælp til forældre her.
Du kan også altid spørger dit barns spejderleder om hjælp.